Ring oss direkt på telefon: 08-522 355 60

Ring oss direkt på telefon: 08-522 355 60

Flyttstädning i Stockholmsområdet

Att byta boende ska vara en spännande och inspirerande händelse i livet, en chans att inreda ett nytt hem precis som man själv vill ha det. En chans att byta ut alla de gamla möblerna mot nytt, fräscht och helt enligt ens egen stil. I slutändan är tyvärr en flytt ofta väldigt besvärlig. I verkligheten kan en flytt innebära stress, kaos, tunga lyft, städning av förra bostaden och massvis av kartonger som ska fraktas och sorteras. Detta i samband med ditt dagliga ansvar kan göra att flyttprocessen tar längre tid än planerat och att många detaljer glöms eller prioriteras bort. Tänk om du kunde ta bort en utav alla stressfaktorer? Det är där en professionell flyttstädning kommer in i bilden. Vi ser till att ditt förra boende är fläckfritt efter flytten och ger dig en mindre sak att ta hand om.

Vad innebär det att flyttstäda?

En flyttstädning är det sista som görs i en bostad innan nästa ägare/hyresgäst flyttar in. Detta innebär att boendet ska vara fläckfritt från tak till golv. Ofta underskattar man hur mycket jobb som krävs vid en ordentlig städning och en ofullständig flyttstädning kan leda till onödiga tvister mellan köpare och säljare.
En flyttstädning innefattar bland annat:

  • Dammsugning av alla golv
  • Våttorkning av alla ytor, inklusive väggar, lister, dörrar, dörrkarmar, fönsterbrädor och övriga detaljer
  • Fönsterputsning utav alla glas samt speglar
  • Våttorkning av alla fasta möbler så som köksskåp, bänkskivor, garderober m.m.
  • Vägguttag, strömbrytare, ventilationsinsläpp och -utsläpp ska rengöras på ett säkert och korrekt sätt
  • Kyl- och frysskåp ska frostas av och rengöras
  • Spis, ugn och spisfläkt ska rengöras.
  • Alla ytor bakom t.ex. kyl, frys, ugn, tvättmaskin etc. måste rengöras
  • Om heltäckningsmatta finns måste eventuell mattrengörare hyras för en ordentlig rengöring
  • Toaletter, handfat, och dusch ska rengöras och kalkas av

Detta är bara ett axplock av allt som måste göras för en godkänd flyttstädning. Med bra planering, tid och produkter går det såklart att göra själv, men låt oss gå igenom vad du tjänar genom att anställa en professionell firma.

Varför anställa en professionell flyttstädning?

Som nämnt tidigare kan du undvika onödiga tvister mellan köpare och säljare genom att anställa en professionell firma som har erfarenhet, kunskaper, bra produkter och maskiner för att kunna utföra en ordentlig, effektiv och noggrann flyttstädning.
Eventuella tvister kan innebära att köparen eller nya hyresgästen kräver att du kommer tillbaka och löser det undermåliga jobbet eller att du betalar för en städfirma att göra om jobbet.

Med professionell städhjälp från början sparar du mycket tid och energi som du istället kan lägga på din nya bostad, något som troligtvis lockar mer än att vara kvar i gamla bostaden och skrubba fettfläckar i köket som du själv aldrig kommer använda igen.

Med städhjälp slipper du även att inhandla produkter, hyra maskiner och kanske ta extra ledigt från jobbet och i kombination med RUT-avdraget som ger dig 50 % avdrag på arbetskostnaden kan detta göra att det går jämnt ut eller till och med blir billigare att anställa professionell städhjälp jämfört med att göra allting själv.

Så spara dig själv tid, energi och onödig stress genom att anställa flyttspecialisten idag!

Artikel ligger i kategori: , ,